Regulamin sklepu internetowego Alasta

§ 1 [Przepisy ogólne]

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: https://alasta.pl przez jego Użytkowników, oraz warunki rodzaje i zakres świadczonych usług, wraz z określeniem trybu postępowania reklamacyjnego.
  2. Właścicielem serwisu internetowego jest Alasta spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Niałku Wielkim 106, 64-200 Wolsztyn, Rzeczpospolita Polska, województwo Wielkopolskie, wpisaną przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000771908, REGON: 382569333, NIP: 9231732328, kapitał zakładowy 18.000,00 zł wpłacony w całości.

§ 2 [Definicje]

Użyte w niniejszym regulaminie definicje należy interpretować następująco:

  1. Sprzedawca – Alasta spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Niałku Wielkim 106, 64-200 Wolsztyn, Rzeczpospolita Polska, województwo Wielkopolskie, wpisaną przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000771908, REGON: 382569333, NIP: 9231732328, kapitał zakładowy 18.000,00 zł wpłacony w całości.
  2. Sklep internetowy – strona internetowa dostępna pod adresem: https://alasta.pl, za pomocą której Sprzedawca wystawia na sprzedaż oferowane przez niego produkty w ramach sprzedaży wysyłkowej bądź też odbioru osobistego, po uzgodnieniu takiej możliwości ze Sprzedawcą.
  3. Użytkownik / Klient – osoba fizyczna (Konsument) lub Przedsiębiorca, która w ramach uzyskanego dostępu korzysta z funkcjonalności Sklepu internetowego.
  4. Konto użytkownika (klienta)– indywidualne konto Użytkownika pozwalające korzystać ze Sklepu internetowego, do którego Użytkownik loguje się przy użyciu podanego podczas rejestracji adresu mailowego bądź nazwy użytkownika oraz hasła.
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  7. Rejestracja – czynność polegająca na założeniu konta Użytkownika, zaakceptowaniu niniejszego regulaminu i zawarciu Umowy.
  8. Złożenie zamówienia – czynność prawna polegająca na zawarciu Umowy ze Sprzedającym.
  9. Umowa – umowa sprzedaży zawierana drogą elektroniczną pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, na podstawie której Klient zobowiązuje się dokonać zapłaty za wybrany produkt, a Sprzedawca do przeniesienia jego własności oraz dostarczenia.
  10. Usługa elektroniczna – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  11. Polityka prywatności – polityka prywatności i plików cookies serwisu internetowego dostępna pod niniejszym linkiem.
  12. Regulamin – niniejszy „regulamin sklepu internetowego Alasta”.

§ 3 [Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu internetowego]

  1. Celem korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika:
    a. komputera wyposażonego w system operacyjny Microsoft Windows, iOS bądź smartfona lub tableta wyposażonego w odpowiedni system operacyjny,
    b. stałego dostępu do Internetu,
    c. zaktualizowanej co najmniej na 2017 rok przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera obsługującą następujące technologie: http, https, html 5, xhtml, xml, CSS 3, JavaScript, wraz z włączoną obsługą plików cookies, grafiką w formatach jpeg, png, gif, svg,
    d. konta poczty elektronicznej.

§ 4 [Użytkownik oraz korzystanie z Konta użytkownika]

  1. Celem założenia Konta użytkownika w Sklepie internetowym niezbędne jest przejście procesu rejestracji w ramach którego należy:
    a. wskazać nazwę użytkownika oraz adres mailowy,
    b. zaakceptować weryfikację reCaptcha,
    c. dokonać akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności jak i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
  1. Przed złożeniem zamówienia Użytkownik zobowiązany jest wprowadzić poprawne dane Konta użytkownika, a w szczególności swojego imienia i nazwiska, adresu, a także w przypadku zakupów dokonywanych w ramach działalności gospodarczej: nazwy firmy oraz numeru NIP.
  2. Akceptując niniejszy regulamin Użytkownik oświadcza, że wszelkie podane przez niego dane niezbędne do wykonania Umowy są prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym oraz zostały pozyskane przez niego w sposób legalny, i ma prawo nimi dysponować.
  3. Użytkownik posiadający Konto użytkownika w każdym czasie może:
    a. dokonywać zmian hasła,
    b. dokonywać zmian w zakresie wprowadzonych danych osobowych,
    c. przeglądać historię zamówień,
    d. dodawać do Konta użytkownika karty płatnicze celem opłacania złożonych zamówień,
    e. usunąć Konto użytkownika.

§ 5 [Złożenie zamówienia oraz zawarcie Umowy]

  1. Za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów, których jest producentem razem z ich wysyłką na podany przez Użytkownika adres, z zastrzeżeniem § 6 ust. 3 Regulaminu.
  2. Proces złożenia zamówienia następuje w całości za pośrednictwem Strony internetowej i przebiega następująco:
    a. Użytkownik dokonuje wyboru interesującego go towaru poprzez dodanie go do koszyka zakupów.
    b. W przypadku zaistnienia takiej konieczności Użytkownik może zostać zobowiązany do wskazania dodatkowych funkcjonalności bądź parametrów wybranego przez siebie towaru, których wartość doliczana jest do ceny ogólnej, wyświetlanej przed dodaniem go do koszyka zakupów. Wszystkie ceny podane w Sklepie internetowym są cenami brutto.
    c. Po dodaniu danego towaru do koszyka zakupów, następuje bezpośrednie przekierowanie do strony, gdzie możliwa jest modyfikacja ilości zamawianego towaru, podanie danych Użytkownika, o których mowa w §4 ust. 2 Regulaminu bądź też zalogowanie się do Konta użytkownika,
    d. po wykonaniu ww. czynności Użytkownik wybiera sposób płatności, potwierdza znajomość Regulaminu, zapoznanie się z prawem do odstąpienia od zawartej Umowy, oraz dokonuje zapłaty.
  3. Możliwe formy zapłaty za zakupiony towar:
    a. za pośrednictwem operatora płatności tj. spółkę PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, Rzeczpospolita Polska, województwo Wielkopolskie, KRS: 0000347935, NIP: 779-236-98-87,
    b. kartą płatniczą (kredytową lub debetową Visa, Mastercard bądź American Express),
    c. przelewem bankowym na numer rachunku bankowego Sprzedawcy. W przypadku wyboru tej formy płatności – po dokonanym zamówieniu na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej zostaje przesłana wiadomość z danymi do realizacji przelewu. W tytule należy wpisać numer zamówienia celem szybszej identyfikacji,
    d. za pobraniem przy odbiorze przesyłki (dostępne tylko dla przesyłek wysyłanych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej),
  4. W chwil uiszczenia opłaty następuje zawarcie Umowy pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem, której okres obowiązywania jest określony na czas niezbędny do realizacji złożonego zamówienia. Po złożeniu zamówienia Użytkownik na podany przez siebie adres poczty elektronicznej otrzyma wiadomość z potwierdzeniem zamówienia i zawarcia Umowy.
  5. W przypadku zawarcia Umowy oraz dokonania zapłaty, Sprzedawca jest uprawniony do wystawia na rzecz Użytkownika dokumentów księgowych w postaci elektronicznej, przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. Użytkownik oświadcza, że będzie odbierał powyższe faktury elektroniczne pod podanym przez siebie adresie poczty elektronicznej.

§ 6 [Dostawy towarów]

    1. Do podanych cen towarów należy doliczyć koszty wysyłki, które dostarczane są przesyłką kurierską. Wysyłka towaru na terenie Rzeczpospolitej Polskiej jest darmowa, w przypadku towarów wysyłanych do innego kraju członkowskiego Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską oraz do Wielkiej Brytanii, o kosztach wysyłki Klient jest informowany przed dokonaniem zapłaty.
    2. W przypadku wyboru przesyłki kurierskiej wszelkie złożone zamówienia nadawane są do Klienta w terminie do 2 do 20 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności, w zależności od kategorii produktu.
    3. Dostawa zamówionych towarów dokonywana jest na terytorium takich krajów jak: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Niemcy, Norwegia, Polska, Czechy, Rumunia, Szwecja, Słowacja, Słowenia, Węgry, Włochy, Wielka Brytania, Łotwa.
    4. W przypadku zawarcia Umowy z Konsumentem Sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za przesyłkę do momentu wydania jej Użytkownikowi przez przewoźnika. Jeżeli zamówione towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, Użytkownik zobowiązany jest o możliwie jak najszybsze zgłoszenie zdarzenia u przewoźnika i kontakt ze Sprzedawcą. Opóźnienie w zgłoszeniu zdarzenia lub nawiązaniu kontaktu nie ma żadnych negatywnych konsekwencji dla Użytkownika.
    5. W przypadku zawarcia Umowy z Przedsiębiorcą odpowiedzialność Sprzedawcy za utratę, ubytek, uszkodzenie towaru bądź też za zawinione opóźnienie w jego dostarczeniu jest wyłączona od momentu wydania go przewoźnikowi.
    6. W momencie odbioru przesyłki Klient jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia stanu opakowania oraz zawartości w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń opakowania lub produktu, należy niezwłocznie odmówić przyjęcia przesyłki oraz sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurami przewoźnika. Brak takiego protokołu może uniemożliwić rozpatrzenie reklamacji dotyczącej uszkodzenia przesyłki.
    7. O zaistniałej sytuacji należy niezwłocznie poinformować Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rek@alasta.pl lub telefonicznie pod numerami: tel. kom. +48 538 012 767, +48 662 872 404
    8. O zaistniałej sytuacji należy niezwłocznie poinformować Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rek@alasta.pl lub telefonicznie pod numerami: tel. kom. +48 538 012 767, +48 662 872 404
    9. Dokładne sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędne, aby zabezpieczyć Państwa prawa w przypadku reklamacji.

     

§ 7 [Prawo odstąpienia od umowy]

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę za pośrednictwem Sklepu internetowego może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, za wyjątkiem kosztów związanych ze zwrotem towaru do Sprzedawcy.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór dostępny jest pod niniejszym linkiem.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w następujący sposób:
    a. składając oświadczenie drogą elektroniczną, przesłaną na adres mailowy: biuro@alasta.pl – do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem,
    b. przesyłając podpisane oświadczenie bezpośrednio na adres Sprzedawcy: Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Rzeczpospolita Polska, województwo Wielkopolskie – do zachowania terminu wystarczy nadać przesyłkę przed jego upływem,
  4. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia, Umowę uważa się za niezawartą.
  5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, oprócz kosztów dostarczenia towaru w związku z odstąpieniem, które Konsument pokrywa we własnym zakresie.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi kosztami.
  7. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
  8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  9. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w sposób wyżej wskazany, w sytuacji, w której zamówił on towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta (na indywidualne zamówienie), lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  10. O tym, czy produkt zostanie wykonany według indywidualnej specyfikacji, Konsument zostanie powiadomiony przez zawarciem Umowy oraz dokonaniem płatności.
  11. 11. Zwracany towar powinien znajdować się w stanie umożliwiającym jego dalszą sprzedaż, co oznacza, że konsument może korzystać z towaru wyłącznie w sposób konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Towar powinien być kompletny oraz, o ile to możliwe, zwrócony w oryginalnym opakowaniu. Produkt nie może być montowany na ścianie ani nosić śladów montażu.
  12. Koszty przesyłki zwracanego towaru ponosi Klient, przy czym w określonych przypadkach Sprzedawca może pokryć koszty zwrotu do wysokości kosztów przesyłki poniesionych przy pierwotnej transakcji.
  13. Klient zobowiązany jest do odpowiedniego zapakowania zwracanego towaru w sposób minimalizujący ryzyko jego uszkodzenia w trakcie transportu.
  14. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek zwrotnych nadanych za pobraniem.
  15. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć dokument potwierdzający zakup (np. kopię paragonu lub faktury) oraz wypełniony formularz zwrotu.

Regulamin ten został opracowany zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej dotyczącymi ochrony praw konsumentów.

§8 [Niezgodność towaru z umową oraz przebieg postępowania reklamacyjnego w przypadku Umów zawartych z Konsumentem]

  1. W razie braku zgodności towaru z Umową Konsumentowi przysługują uprawnienia wskazane w niniejszym paragrafie.
  2. Towar pozostaje zgodny z umową, jeżeli zgodnie z Umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową musi w szczególności:
    a. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
    b. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju, i których Konsument mógł rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz zapewnienie Sprzedawcy,
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili za wyjątkiem towarów dostarczonych do krajów członkowskich Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską bądź gdy w chwili zawarcia Umowy Konsument miał miejsca zamieszkania na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej, których przepisy prawa krajowego obowiązujące w dniu zawarcia Umowy przewidują dłuższy okres.
  4. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  6. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  7. Jeżeli towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy, gdy:
    a.Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z Umową zgodnie z §8 ust. 5 Regulaminu,
    b. Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z Umową zgodnie z §8 ust. 6 Regulaminu,
    c. brak zgodności towaru z Umową występują nadal mimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z Umową,
    d. brak zgodności towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w §8 ust. 4-6 Regulaminu,
    e. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  8. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny.
  9. Celem zgłoszenia reklamacji przez Konsumenta w związku z wykryciem niezgodności w zakupionym towarze, konieczne jest przesłanie na adres Alasta sp. z o.o., Niałek Wielki 106, 64-200 Wolsztyn, Rzeczpospolita Polska, województwo Wielkopolskie lub adres poczty elektronicznej: biuro@alasta.pl pisma reklamacyjnego ze wskazaniem:
    a. danych Konsumenta,
    b. opisu niezgodności towaru z Umową połączony z załączeniem dokumentacji zdjęciowej,
    c. żądania wynikającego z jej rozpatrzenia wskazanego w §8 ust. 4 bądź 7 Regulaminu.
  10. Celem uzyskania odpowiednich wyjaśnień w zakresie procedury reklamacji, Konsument może także skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem numerów telefonu: +48238012767, +46662872404.
  11. Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 14 dni od otrzymania pisma reklamacyjnego przez Sprzedawcę.
  12. Odpowiedź na reklamację przesyłana jest na adres poczty elektronicznej Konsumenta wskazany w Koncie użytkownika bądź w piśmie reklamacyjnym skierowanym na adres dostarczenia towaru.
  13. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
  14. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Sprzedawcy z żadnymi kosztami.
  15. Reklamowany przez Konsumenta towar wysyłany do Sprzedawcy powinien zostać zapakowany w oryginalne opakowanie, zapewniające jak odpowiednią ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi w trakcie jego transportu. W przypadku gdy otrzymany przez Sprzedawcę towar posiadać będzie uszkodzenia mechaniczne wynikające z niewłaściwej eksploatacji bądź też zabezpieczenia w trakcie transportu, Sprzedawca może negatywnie rozpatrzyć roszczenie reklamacyjne w tym zakresie.

§9 [Warunki rękojmi w przypadku Umów zawartych z Przedsiębiorcą]

  1. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za nabyty w ramach Umowy towar wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
  2. Rękojmia jest wyłączona także w stosunku do Umów, którego oprócz Sprzedawcy stroną jest osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (art. 5564 Kodeksu Cywilnego).

§10 [Gwarancja towaru]

  1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę są objęte 2-letnią gwarancją.
  2. Klient ma możliwość skorzystania z gwarancji niezależnie od jego uprawnień wynikających z niezgodności towaru z Umową (reklamacja).
  3. W przypadku wysyłki towaru do Sprzedawcy, w związku z realizacją warunków gwarancji §8 ust. 15 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
  4. Szczegółowe warunki gwarancji określa KARTA GWARANCYJNA

§ 11 [Rodzaje i zakres świadczonych Usług elektronicznych]

  1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu internetowego świadczy na rzecz Użytkowników nieodpłatne Usługi elektroniczne takie jak:
    a. umożliwienie Użytkownikom przeglądania treści Sklepu internetowego, złożenie zamówienia oraz zawierania Umów ze Sprzedającym,
    b. prowadzenie Konta użytkownika,
    c. skorzystania z czatu „Pomoc klienta”, w ramach którego uzyska doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniego towaru,
    d. możliwość przeglądania oraz składania opinii za pośrednictwem portalu „TrustMate” dostępnego pod adresem http://trustmate.io,
  2. Na rzecz Użytkowników, posiadających Konto użytkownika Sprzedawca umożliwia dodatkowo funkcjonalność związaną z:
    a. przeglądaniem historii zamówień,
    b. dostępem do elektronicznych wersji instrukcji zakupionego towaru
  3. Sprzedawca ma prawo do zamieszczania w Sklepie internetowym treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu internetowego.

§ 12 [Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych]

  1. Świadczenie Usług elektronicznych wskazanych w §11 Regulaminu jest bezpłatne.
  2. Umowa umożliwienia Użytkownikom przeglądanie treści Sklepu internetowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu w momencie zaprzestania przeglądania treści Sklepu internetowego przez Użytkownika.
  3. Umowa złożenia zamówienia oraz zawierania Umów ze Sprzedającym zawarta jest na czas oznaczony niezbędny do realizacji zamówienia.
  4. Umowa prowadzenia Konta użytkownika pozostaje zawarta na czas nieoznaczony. Użytkownik posiada możliwość usunięcia Konta użytkownika w każdym momencie za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  5. Umowa polegająca na możliwości przeglądania oraz składania opinii przez Użytkownika zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo zaprzestania korzystania z tej usługi przez Użytkownika.
  6. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy ze Sklepem internetowym zostały wskazane w §3 Regulaminu.
  7. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  8. Użytkownik zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym i zobowiązuje się nie dostarczać treści o charakterze bezprawnym.

 

§ 13 [Tryb postępowania reklamacyjnego w związku ze świadczeniem Usług elektronicznych]

  1. W przypadku postępowania reklamacyjnego w związku ze świadczeniem Usług elektronicznych stosuje się odpowiednio §8 ust. 9-12 Regulaminu, z tym zastrzeżeniem że Użytkownik w ramach dokonanego postepowania powinien podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu, a w szczególności wskazać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości.

§ 14 [Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy]

  1. Sprzedawca nie ponosi w szczególności odpowiedzialności za skutki powstałe w związku z:
    a. niezastosowaniem się przez Użytkownika do treści Regulaminu,
    b. siły wyższej lub awarii Sklepu internetowego z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy,
    c. braku możliwości dostępu do Sklepu internetowego w związku z niespełnieniem warunków technicznych o których mowa w § 3 Regulaminu,
    d. wejścia w posiadanie przez osobę trzecią dostępu do Konta użytkownika,
    e. utraty danych spowodowanych awarią sprzętu, systemu jak i innymi okolicznościami niezależnymi od Sprzedawcy,
    f. oznaczenia wiadomości wysyłanej na adres poczty elektronicznej od Sprzedawcy jako spam,
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Sklepu internetowego niezbędnej do prawidłowego jej funkcjonowania.
  3. W przypadku zmiany danych osobowych lub adresu poczty elektronicznej Użytkownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę wskazując przy tym zakres zmian pod rygorem uznania wiadomości przychodzących na poprzedni adres za skutecznie otrzymane.
  4. Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści w związku z nienależytym wykonaniem lub niewykonaniem zawartej Umowy.

§ 15 [Ochrona danych osobowych]

  1. Zasady ochrony danych osobowych w ramach funkcjonowania Sklepu internetowego oraz w związku z korzystaniem ze Sklepu internetowego oraz zawarciem Umowy określone zostały w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod niniejszym linkiem.
  2. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest konieczne do prawidłowego wykonania Umowy. Sprzedawca nie weryfikuje podanych danych osobowych.
  3. Baza danych osobowych Użytkowników podlega ochronie prawnej. Dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.

 

§ 16 [Kodeks dobrych praktyk]

  1. Sprzedawca zobowiązany jest przestrzegać wszelkich regulacji ochrony Konsumenta i prowadzić rzetelną sprzedaż w oparciu o poszanowanie wszystkich obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności związanych z prowadzeniem działalności w zakresie sprzedaży na odległość.
  2. Niniejszy Regulamin został sporządzony w sposób jednoznaczny. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwość co do znaczenia danego zapisu, jego ponowna interpretacja zawsze następuje na korzyść Konsumenta.
  3. W przypadku zawarcia Umowy, Użytkownik informowany jest o wszystkich istotnych jej warunkach a w szczególności o cenie zakupu, przed dokonaniem zapłaty.
  4. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby otrzymane przez niego dane osobowego w związku z realizacją zamówienia były przetwarzane we właściwym celu, oraz należycie chronione przez ich wykorzystaniem przez niepowołane podmioty.
  5. W celu świadczenia najwyższej jakości usług posprzedażowych Sprzedawca zobowiązuje się zapewnić wsparcie odpowiedniego personelu w przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności związanych z montażem bądź też korzystaniem z zakupionego towaru.

 

§ 17 [Własność intelektualna oraz prawa autorskie]

  1. Wyłączne prawa do treści udostępnianych bądź umieszczanych przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym w szczególności prawa autorskie, nazwa Sklepu Internetowego, wchodzące w jego skład elementy graficzne oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł odpowiednie umowy. Klient jest uprawniony do korzystania z ww. treści nieodpłatnie, a także do korzystania z treści zamieszczanych zgodnie z przepisami prawa i już rozpowszechnionych przez innych Klientów w ramach Sklepu Internetowego, jednak wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu Internetowego.
  2. Użytkownik umieszczający w ramach Sklepu Internetowego jakiekolwiek treści, w szczególności grafiki, komentarze, opinie lub wypowiedzi udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie (w szczególności w Internecie) tych treści.

§ 18 [Postanowienia końcowe]

  1. Akceptując niniejszy regulamin Użytkownik oświadcza, że zrozumiał jego treść oraz zobowiązuje się do przestrzegania zawartych w nim postanowień.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia 09.10.2024 r.
  3. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, a wszelkie dokonane zmiany będą obowiązywać po uprzednim powiadomieniu Użytkowników o jego nowej treści za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej podczas zakładania Konta użytkownika.
  4. Umowy zawierane przez Sprzedawcę sporządzane są w języku polskim bądź języku właściwym dla miejsca zamieszkania Klienta w chwili zawarcia Umowy.
  5. Instrukcje obsługo oraz montażu zamówionych towarów dostępne są do pobrania pod niniejszym linkiem.
  6. Wszelkie spory wynikające z funkcjonowaniem Serwisu internetowego, świadczonymi usługami, zawarciem Umowy, jej niewłaściwym wykonaniem bądź brakiem wykonania z Przedsiębiorcami, będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta, którego towar został dostarczony do jednego z krajów członkowskich Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską bądź gdy Konsument w chwili zawarcia Umowy miał miejsce zamieszkania na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej, ma on prawo wyboru sądu właściwego według prawa państwa bardziej dla niego korzystnego (prawo lokalne).
  7. Umowy zawierane ze Sprzedawcą sporządzane są zgodnie z prawem polskim oraz spełniają wymogi dyrektyw państw członkowskich Unii Europejskiej. Właściwym prawem do rozstrzygania sporów jest prawo polskie z wyjątkiem Konsumentów, których towar został dostarczony do jednego z krajów członkowskich Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską bądź gdy Konsument w chwili zawarcia Umowy miał miejsca zamieszkania na terytorium innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej: posiadają oni wtedy prawo wyboru prawa państwa bardziej dla niego korzystnego (prawo lokalne).
  8. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego lub przepisy prawa lokalnego kraju Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską, do którego towar został dostarczony bądź prawa lokalnego kraju Unii Europejskiej innego niż Rzeczpospolita Polska, w którym Konsument w chwili zawarcia Umowy miał miejsce zamieszkania Wybór prawa właściwego następuje według decyzji Konsumenta (dotyczy tylko umów zawartych z Konsumentem).
  9. Użytkownik będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: https://polubowne.uokik.gov.pl/. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  10. Konsument (z wyłączeniem Konsumentów których towar dostarczono na teren Wielkiej Brytanii bądź też gdy w chwili zawarcia Umowy miejscem zamieszkania Konsumenta było terytorium tego kraju) w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 


Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa Rzeczypospolitej Polskiej (w sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego – Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm., ustawy o prawach konsumenta – Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm. oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.) i będą interpretowane zgodnie z nimi (z wyłączeniem zawartych norm kolizyjnych). Ponadto wyraźnie wyłączone jest stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o Umowach Międzynarodowej Sprzedaży Towarów. Jeżeli Klient jest Konsumentem zamieszkałym na stałe na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej poza Rzeczpospolitą Polską, dodatkowo przysługuje mu ochrona przyznana na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa państwa jego zamieszkania w chwili zawarcia Umowy. Niewyłączną jurysdykcję sądów Sprzedawca określa jako Sąd powszechny dla miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, tj. miasta Wolsztyna, co oznacza, że roszczeń z tytułu ochrony praw konsumenta w związku z niniejszym Regulaminem można dochodzić w we właściwym miejscowo sądzie dla miejscowości Wolsztyn lub w kraju UE będącym krajem zamieszkania Konsumenta.